Általános Szerződési Feltételek

ED Egészségügyi Kft.

1.. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
1.1. az ED Egészségügyi Kft. (Székhely: 1032 Budapest, Bécsi út 154., Cégjegyzékszám: 01-09-420920; a továbbiakban: Szolgáltató) a jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) alkalmazza.

1.2. Jelen ÁSZF célja, hogy meghatározza a Szolgáltató által vállalt és nyújtott valamennyi egészségügyi szolgáltatás és ahhoz kapcsolódó szolgáltatás igénybevételének és teljesítésének részletes szabályait a hatályos jogszabályi környezettel és irányadó szakmai előírásokkal összhangban.

1.3. Jelen ÁSZF magyar nyelven készült.

1.4. A Szolgáltató adatai:
Név: ED Egészségügyi Kft.
Székhely: 1032 Budapest, Bécsi út 154.
Cégjegyzékszám: 01-09-420920
Nyilvántartó bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Adószám: 32377323-2-41
Mük. eng. szám: BP-02/NEO/00579-11/2024
E-mail címe info@edegeszsegugyi.hu
Honlap címe: www.bealive.hu
Telefon:,+36 1 920 2000
Tárhely Szolgáltató neve: Tárhely.eu
Levelezési cím: 1538 Budapest, Pf.: 510.
E-mail: support@tarhely.eu

2. AZ ÁSZF HATÁLYA
2.1. A Szolgáltató az által telefonon, online vagy személyesen nyújtott szolgáltatásaival kapcsolatos szerződéseket a jelen ÁSZF rendelkezései szerint teljesíti.

2.2. Jelen ÁSZF rendelkezései a Szolgáltató és a Vásárló (továbbiakban Ügyfél) között létrejött laboratóriumi diagnosztikai szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződésekre, a szolgáltatások igénybevételére vonatkozóan az Ügyfél által tett és a Szolgáltató által elfogadott ajánlatra, továbbá az Ügyfél részére teljesített laboratóriumi diagnosztikai szolgáltatásokra vonatkoznak. Ügyfélnek minősül a szolgáltatás megrendelője mellett azon személy is, akitől a minta származik.

2.3. Jelen ÁSZF valamennyi, a Szolgáltató által az Ügyféllel kötött egyedi szerződésre (továbbiakban Szerződés) kötelezően irányadó és érvényes. A Felek az ÁSZF rendelkezéseitől közös megegyezéssel, írásban az Egyedi Szerződésben térhetnek el. Ebben az esetben az Egyedi Szerződésben nem szabályozott kérdésekben az ÁSZF rendelkezései, az ügyfél által kitöltött és/vagy elfogadott nyilatkozatok, illetve a vonatkozó jogszabályok rendelkezései irányadók.

2.4. Jelen ÁSZF annak keltétől a visszavonásáig vagy módosításáig hatályos.

3. AZ ÁSZF KÖZZÉTÉTELE
3.1. A Szolgáltató az ÁSZF mindenkor hatályos szövegét, továbbá annak módosítása esetén az új hatályos szövegét a módosítás hatályba lépése előtt 3 nappal a honlapján teszi közzé.

4. AZ ÁSZF MÓDOSÍTÁSA
4.1. A Szolgáltató az ÁSZF-et az Ügyfél kifejezett hozzájárulása nélkül bármikor egyoldalúan módosíthatja.

4.2. A módosításról a Szolgáltató az Ügyfelet, a módosított ÁSZF hatályba lépését legalább 3 (három) nappal megelőzően, a honlapon történő közzététellel értesíti.

5. A JOGVISZONYRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
5.1. A Szolgáltató a szolgáltatást a felek között létrejött szerződés és annak elválaszthatatlan mellékletei, a jelen ÁSZF, illetve a mindenkor hatályos jogszabályok és irányadó szakmai előírások és protokollok szerint nyújtja.

5.2. A Szolgáltató a szolgáltatás nyújtásához a közreműködő(ke)t vehet igénybe. A közreműködő(k) esetében a Szolgáltató előzetesen meggyőződik azok tevékenységének jogszerűségéről és szakszerűségéről.

5.3. A Szolgáltató kijelenti, hogy a laboratóriumi diagnosztikai szolgáltatást, a szolgáltatás teljesítéséhez szükséges tárgyi és személyi feltételekkel, továbbá a laboratóriumi diagnosztikai szolgáltatás tekintetében, a tevékenységére vonatkozóan általános szakmai felelősségbiztosítással, és a megfelelő hatósági engedélyekkel rendelkező Közreműködői útján látja el.

6. ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉSKÖTÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK
6.1. Az Ügyfél az adott szolgáltatást a Szolgáltató honlapján, vagy telefonon, vagy személyesen a szolgáltatás helyszínén tudja megrendelni vagy megvásárolni a jelen ÁSZF rendelkezései szerint. A honlapon történő megrendelésre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ekertv.”) rendelkezései irányadók. A Szolgáltató az Ügyfél részére megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközzel biztosítja azt, hogy az Ügyfél az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását megrendelésének elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni, s erre jelen rendelkezéssel külön felhívja az Ügyfél figyelmét.

6.2. A Szolgáltató köteles az Ügyfél megrendelését a honlapon történő megrendelés esetén az Ügyfél felé elektronikus úton haladéktalanul, de legkésőbb 12 órán belül visszaigazolni. A visszaigazolás teljes elmaradása esetén az Ügyfél ajánlati kötöttsége megszűnik és a szerződés nem jön létre. A megrendelés, és a visszaigazolás akkor minősül megérkezettnek, amikor az a Szolgáltató, illetve az Ügyfél számára hozzáférhetővé válik.

6.3. A személyes és telefonon történő szolgáltatás megrendelés esetén a visszaigazolás az időpont egyeztetését és elfogadását követően azonnal megtörténik.

6.4. A visszaigazolással létrejött szerződés írásbeli szerződésnek minősül.

7. A SZOLGÁLTATÁS
7.1. Szolgáltató vállalja labordiagnosztikai szolgáltatások nyújtását és egyéb egészségügyi szolgáltatás nyújtását a megkötött szerződés és hozzájáruló nyilatkozatok, valamint azok mellékletei, és a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételekkel.

7.2. Az Ügyfél a megrendelés során a honlapon mindenkor feltüntetett vizsgálatok közül választhat. A szolgáltatás megkezdését követően a megrendelt tesztek, vizsgálatok típusa nem változtatható. Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás megkezdését követően nyilatkozik úgy, hogy a megrendelt teszt elvégzését nem kívánja, úgy az Ügyfél a szolgáltatás teljes díjának megfizetésére köteles, az Ügyfél a megfizetett díj vonatkozásában visszaigénylésre nem jogosult.

8. A SZOLGÁLTATÁS MEGRENDELÉSE
8.1. A szolgáltatás megrendelése során az Ügyfél a Szolgáltató honlapján található időpont foglalással tudja kiválasztani a szolgáltatás teljesítésének idejét, helyszínét és a szolgáltatás típusát. A megrendelés során az ügyfél köteles a honlapon erre a célra kialakított felületen meghatározott valamennyi adat teljeskörű megadására és kitöltésére. Személyes szolgáltatás megrendelés esetén az Ügyfél köteles az Általános beleegyező nyilatkozat és adatkezelési hozzájárulás (a továbbiakban: Nyilatkozat) kitöltésére. A megadott adatok pontosságáért, helytállóságáért és valódiságáért a felelősség az Ügyfelet terheli, a Szolgáltató kizár minden felelősséget az Ügyfél által pontatlanul, valótlanul, hibásan vagy hiányosan megadott adatok és az ebből eredő következmények vonatkozásában. A megrendelést az Ügyfél az erre szolgáló gombra kattintással küldi meg.

8.2. A Szolgáltató szolgáltatásainak megrendeléséhez és a Felek közötti jogviszony létrejöttéhez az Ügyfél köteles a honlapon vagy a Nyilatkozaton az ott elhelyezett ún. ellenőrző négyzet (checkbox) kipipálásával arról nyilatkozni, hogy az ott feltüntetett és elérhető valamennyi dokumentum – így különösen a jelen ÁSZF, Betegjogi tájékoztató és az Adatkezelési Tájékoztató – tartalmát megismerte és azokat magára nézve kötelezőnek elfogadja.

8.3. A megrendelés megküldését követően a Szolgáltató elektronikus úton visszaigazolást küld az Ügyfél által megadott e-mail címre.

8.4. Az Ügyfél a Szolgáltatást megrendelheti telefonon vagy személyesen a Szolgáltató székhelyén. A Nyilatkozat kitöltése, valamint az ÁSZF, a Betegjogi tájékoztató és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása ebben az esetben is kötelező.

8.5. A szolgáltatás vételárát az Ügyfél köteles a Szolgáltató részére határidőben és hiánytalanul megfizetni.

8.6. A Szolgáltató kizárja kártérítési felelősségét arra az esetre, amennyiben általa előre nem látható, vagy átmenetileg elháríthatatlan okból a szolgáltatás nem elérhető, vagy korlátozottan érhető el.

9. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSE
9.1. A Felek a szerződés teljesítése érdekében a jóhiszeműség és a tisztességesség jegyében együttműködnek, a teljesítés szempontjából lényeges információkról, változásokról folyamatosan és kölcsönösen, írásban tájékoztatják egymást annak bekövetkezésétől számított 5 munkanapon belül. A tájékoztatás elmaradásából, késedelméből adódó jogkövetkezmények az információ közlést nem, vagy késedelmesen teljesítő Felet terhelik.

9.2. A teljesítés helye a Felek eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató székhelye, illetve az egyes szolgáltatások elvégzésére kijelölt hely.

9.3. Az Ügyfél jóváhagyólag tudomásul veszi, hogy a vizsgálat igénybevételéhez, elvégzéséhez valamint az adatok kezeléséhez szükséges beteg tájékoztató és adatkezelési hozzájáruló nyilatkozat aláírása. Ezen okiratokat az Ügyfél, a cselekvőképtelen nagykorú vagy a kiskorú személy törvényes képviselője írhatja alá. Az Ügyfél vagy az előzőekben megjelölt személy tudomásul veszi, hogy amennyiben a szolgáltatás nyújtásához szükséges nyilatkozatok, tájékoztatók aláírását megtagadja, a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja.

9.4. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató a tájékoztatási kötelezettségét az általa rendszeresített tájékoztatók, nyomtatványok, nyilatkozatok segítségével teljesíti. A tájékoztatás tényét, érthetőségét, megfelelő részletességét az Ügyfél aláírásával, vagy azzal egyenértékű formában –online ellenőrző négyzet (check box) kipipálásával – igazolja. Mindezek mellett az Ügyfél a szolgáltatással kapcsolatban szóban és írásban további tájékoztatást kérhet a Szolgáltatótól.

9.5. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt szolgáltatást az abban meghatározott feltételekkel és minőségben köteles és jogosult teljesíteni Ügyfél, vagy megfelelő feltételek fennállása mellett annak kedvezményezettje részére.

9.6. Az Ügyfél köteles a Szolgáltató által megadott helyszínen és időpontban pontosan, 5 perccel a visszaigazolt időpont előtt személyesen megjelenni a szolgáltatás igénybevételéhez. Amennyiben az Ügyfél a megjelenésével a visszaigazolt időponthoz képest 5 percet meghaladó késedelembe esik, és a Szolgáltató aznapi kapacitása lehetővé teszi, a Szolgáltató törekszik a szolgáltatást még aznap későbbi időpontban az Ügyfél részére nyújtani, azonban – tekintettel az előre tervezett kapacitás mennyiségére – erre nem köteles. Amennyiben a szolgáltatás nyújtására aznap a kapacitás hiánya okán már nincs lehetőség, úgy az Ügyfél egy alkalommal, kizárólag az elmaradt szolgáltatás napján új időpontot igényelhet telefonon vagy személyesen.

9.7. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató által visszaigazolt helyszínen és időpontban egyáltalán nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató a szolgáltatást az Ügyfél részére nem köteles későbbi időpontban sem biztosítani.

9.8. Az Ügyfél köteles a szolgáltatás igénybevételekor az arra alkalmas fizikai, higiéniás és mentális állapotban személyesen megjelenni, ezek hiányában a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja. A mintavételi, vizsgálati helyszínen dolgozó személyek közfeladatot ellátó személynek minősülnek, az ehhez kapcsolódó büntetőjogi szabályok szerint. Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor alkohol vagy egyéb tudatmódosító szer hatása alatt jelenik meg, illetve amennyiben az Ügyfél agresszív vagy károkozó magatartást tanúsít, a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja és eljár a szükséges hatósági intézkedés iránt.

9.9. Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás igénybevételekor nem – az előzetes tájékoztatásban szereplő – mintavételi előírásoknak megfelelő állapotban jelenik meg (különösen, de nem kizárólagosan: ha az étkezésre vagy folyadékbevitelre vonatkozó szabályokat nem tartotta be), úgy a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadhatja. Amennyiben a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását nem tagadja meg, és az Ügyfél a szolgáltatást igénybe veszi, – tekintettel arra, hogy az Ügyfél nem a mintavételi előírásoknak megfelelő állapotban jelent meg – a Szolgáltató a mintavétel értékelhetőségéért és eredményességéért felelősséget nem vállal. Ezen esetben a Szolgáltató értékelhetetlen vagy eredménytelen mintavétel esetében is a szolgáltatás díjának teljes összegére jogosult.

9.10. Az Ügyfél a szolgáltatás helyszínén és idején köteles személyazonosításra alkalmas okmány, valamint TAJ kártya bemutatásával igazolni magát. Az okmányok bemutatásának megtagadása esetén a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását megtagadja az ellenérték visszatérítése nélkül.

9.11. A szolgáltatás igénybevétele során az Ügyfél köteles a szolgáltatás nyújtását a szolgáltatás helyszínén érvényes magatartási szabályokat, és a szolgáltatás tárgyát képező vizsgálat során a vizsgálatot végző személy instrukcióit betartani. A szabályok és instrukciók be nem tartása esetén a Szolgáltató jogosult a szolgáltatást megtagadni az ellenérték visszatérítése nélkül.

9.12. A Szolgáltató szavatolja, hogy az általa nyújtott szolgáltatást az Ügyfél önrendelkezési jogának tiszteletben tartása mellett nyújtja. Az Ügyfél önrendelkezési joga keretében szabadon döntheti el, hogy igénybe kívánja-e venni a szolgáltatást azzal, hogy a Szolgáltató által már megkezdett vizsgálat esetében a Szolgáltató minden esetben a szolgáltatás díjának teljes összegére jogosult. Az Ügyfelet megillető betegjogok vonatkozásában a Betegjogi tájékoztató irányadó.

9.13. Amennyiben a Szolgáltató a szolgáltatás nyújtását a jelen ÁSZF-ben szabályozott és meghatározott bármely okból megtagadja, vagy az Ügyfél a megrendelését a vizsgálat időpontját megelőző 24 órán belül törli, vagy az Ügyfél a szolgáltatás megkezdését követően úgy nyilatkozik, hogy a megrendelt szolgáltatást igénybe venni nem kívánja, az Ügyfél mintavételre alkalmatlan állapotban jelenik meg, az Ügyfél a szolgáltatás teljes díjának megfizetésére köteles. A Szolgáltató kizár minden felelősséget azon károkért és egyéb következményekért, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél nem mintavételre alkalmas állapotban jelent meg.

9.14. Amennyiben a Szolgáltató bármely előre nem látható váratlan külső ok vagy körülmény miatt a szolgáltatás nyújtására a visszaigazolásban szereplő helyszínen és időpontban nem képes, az Ügyfél az új időpontot igényelhet, vagy a szolgáltatás igénybevételétől elállhat.

10. A SZOLGÁLTATÁSSAL KAPCSOLATOS LELETKÖZLÉS
10.1. A Szolgáltató az Ügyfél részére e-mailen küldi meg a leleteket. A Szolgáltató a leleteket az Ügyfél részére az általa megadott e-mail címre küldi. Az Ügyfél hibás adatszolgáltatásából adódó károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

10.2. Az elektronikus leletközlés során a Szolgáltató a leletben található személyes és különleges adatokat kódolt dokumentum alkalmazásával védi. A lelet megnyitásához szükséges generált jelszót a Szolgáltató előzetesen az Ügyfél tudomására hozza.

10.3. Az eredmények, leletek megküldésével a Felek közti jogviszony automatikusan, teljesítéssel megszűnik. A Szolgáltató a szolgáltatásból eredő kötelezettségeit az eredmények, leletek Ügyfél által megadott e-mail címre történő megküldésével teljesíti. A Szolgáltató kizárja felelősségét azon esetekre, amennyiben az általa elektronikusan megküldött eredmény, lelet az Ügyfél által használt levelezőrendszer szűrőrendszere vagy egyéb okból „spam” vagy egyéb megjelölésű mappába kerül, vagy az Ügyfél által egyéb okból nem olvasható vagy található.

10.4. Az Ügyféllel kapcsolatos bárminemű információ – ideértve mindennemű személyes adatot, különleges adatot – közlésére telefonos formában nincs lehetőség.

10.5. A lelet tartalmával kapcsolatban az Ügyfél a lelet megküldését követő 8 napon belül nyújthat be reklamációt a Szolgáltatóhoz.

10.6. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy bizonyos körülmények fennállása esetén az Ügyféltől levett minta biztonsággal történő kiértékelése – a Szolgáltató érdekkörén kívül eső okokból – nem lehetséges, ezen esetben a levett minta nem értékelhető. Nem értékelhető minta esetén a Szolgáltató az Ügyfél részére leletet nem küld, a nem értékelhető minta tényéről, mint a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet e-mail útján tájékoztatja, nem értékelhető mintával végződő eredményről történő írásbeli tájékoztatás megküldésével a Szolgáltató a szolgáltatást és a szolgáltatásból eredő kötelezettségeit teljeskörűen és határidőben teljesíti. A nem értékelhető minta eredmény tényéből eredő bármely károk vagy egyéb következmények vonatkozásában a Szolgáltató a felelősségét kizárja.

11. FIZETÉSI FELTÉTELEK
11.1. A Szolgáltató által feltüntetett árak a megrendelhető szolgáltatás magyar forintban kifejezett bruttó értékét tartalmazzák. Az Ügyfél a szolgáltatás árát magyar forintban köteles megfizetni. Amennyiben az Ügyfél a szolgáltatás díját külföldi bankszámláról vagy külföldi bankkártyával teljesíti, úgy az ezen tényből eredő bármilyen, a fizetéssel és átváltással felmerülő esetleges további költség az Ügyfelet terheli. Amennyiben vita merülne fel az Ügyfél és a Szolgáltató között a szolgáltatás árának megfizetése vonatkozásában, úgy az Ügyfelet terheli a megfizetés tényének hitelt érdemlő bizonyítása, és az ezzel kapcsolatosan felmerülő bármely banki vagy egyéb költség viselése.

11.2. Az Ügyfél a megrendelt szolgáltatás ellenértékét a vizsgálat helyszínén történő fizetés formában tudja kiegyenlíteni.

11.3. Helyszíni fizetés esetén az Ügyfél a fizetési kötelezettségének készpénzben, vagy bankkártyával történő fizetés útján tud eleget tenni. Bankkártyával történő fizetés esetén a Szolgáltató kizár minden felelősséget a bankkártyás fizetés lehetőségét biztosító bank hibájából eredő levonásokért és a bankkártyás fizetés lehetőségének átmeneti szüneteléséből eredő következményekért és károkért.

11.4. A Szolgáltató a szolgáltatás ellenértékéről a számláját minden esetben elektronikus úton, az Ügyfél által megadott e-mail címre küldi meg, amely tényt az Ügyfél a szolgáltatás megrendelésével kifejezetten elfogad, abba beleegyezik. Amennyiben az Ügyfél a Szolgáltató által megküldött számla utólagos kijavítását kívánja igényelni, úgy kijavítás iránti írásbeli igényét a Szolgáltató részére – a kijavításra szoruló adat(ok) körének pontos megjelölésével és a kijavítással érintett számla megküldésével e-mail útján tudja előterjeszteni. Az Ügyfél a számla utólagos kijavítása iránti kérelmét legkésőbb a vonatkozó számla Ügyfél részére történt megküldésének napjától számított 15 naptári napon belül kérelmezheti, ezen határidő eltelte után a Szolgáltató a vonatkozó számla kijavítására és a kijavított számla megküldésére nem köteles. A Szolgáltató a kijavítás iránti igény alapján a kijavított számlát az igény beérkezésének napjától számított 14 naptári napon belül elektronikus úton küldi meg az Ügyfél részére.

12. KELLÉKSZAVATOSSÁG
12.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás szolgáltatás-teljesítése következtében kellékszavatossági igénnyel élhet, amelynek során választása szerint kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet; vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta.

12.2. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval írásban – e-mail útján – közölni.

12.3. Az Ügyfél a jelentéktelen hiba miatt elállásra nem jogosult. Az elállás, a szerződés megszűnését jelenti. Ebben az esetben jogosult az Ügyfél az általa megfizetett díj visszatérítésére, a szerződés megszűntetésétől számított 15 napon belül.

13. ADATOK NYILVÁNTARTÁSA, ADATVÉDELEM, ADATBIZTONSÁG
13.1. Az adatkezelésre vonatkozó információk és tájékoztatás a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójában kerülnek részletezésre, amelyet a Szolgáltató a honlapján hoz nyilvánosságra. Az Adatkezelési Tájékoztató és a jelen ÁSZF megismerése és elfogadása a szolgáltatás megrendelésének és igénybevételének elengedhetetlen feltétele. Az ÁSZF és / vagy az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása hiányában a Szolgáltatónak nem áll módjában a szolgáltatás nyújtása.

14. KAPCSOLATTARTÁS
14.1. A Felek a szerződéses jogviszonyukkal kapcsolatos értesítéseket, nyilatkozatokat írásban, személyesen, elektronikusan, vagy posta útján teszi meg.

14.2. A kapcsolattartás a Szolgáltató részéről az 1.4. pontban megjelölt elérhetőségeken, az Ügyfél részéről az általa megadott elérhetőségeken történik.

15. ELÁLLÁS, FELMONDÁS
15.1. A szolgáltatás jellegéből, specialitásából eredően került sor az elállás és a felmondás szabályozására.

15.2. Az Ügyfél az online megrendelt szolgáltatás ellenértékének megfizetését követő 14 (tizennégy) napon belül jogosult a szerződéstől elállni, amennyiben a szolgáltatást még nem vette igénybe. Az Ügyfél az elállása esetén köteles az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatát – a személy (Ügyfél) és a vásárlás azonosítására alkalmas adatok feltüntetésével – a Szolgáltató jelen ÁSZF 1.4. pontjában meghatározott címére postai vagy elektronikus úton, írásban, megfelelően kitöltve és aláírva a megadott határidőn belül eljuttatni. (A jelen ÁSZF 1. számú melléklete tartalmazza az elállási nyilatkozat mintát.) Ha az Ügyfél jogszerűen, a megadott 14 (tizennégy) napos határidőn belül a szerződéstől eláll, a Szolgáltató köteles a jogszerű elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni az Ügyfél által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, kivéve a már teljesített szolgáltatások (pl. postai költségek, elvégzett vizsgálatok) ellenértékét.

15.3. Személyesen vagy telefonon megrendelt szolgáltatás esetén az Ügyfélnek felmondással élhet, a szerződés létrejöttét, vagyis a megrendelés véglegesítését követően, de a vizsgálat megkezdése előtt. Felmondás esetén a Felek elszámolnak egymással, a Szoláltató jogosult a felmerült költségei levonására.

15.4. A vizsgálat megkezdését követően, a szolgáltatás jellege alapján kizárt a felmondás, vagy az elállás jogszerű gyakorlásának lehetősége. Ezért, a vizsgálat megkezdést követően az Ügyfél a teljes összegű díjfizetésre köteles, Szolgáltató pedig a vállalt szolgáltatás teljeskörű teljesítésére köteles (eredmény közlés-leletezés EESZT-be feltöltés).

16. PANASZKEZELÉS
16.1. Az Ügyfél jogosult az egészségügyi ellátással kapcsolatban a Szolgáltatónál, az 1.4. pontban megjelölt elérhetőségeken panaszt tenni. A Szolgáltató köteles a panaszt kivizsgálni és annak eredményéről az Ügyfelet legkésőbb 30 munkanapon belül értesíteni. A panaszt a Szolgáltató nyilvántartja és a panasszal kapcsolatos iratokat 5 évig őrzi meg.

16.2. A Szolgáltató a szolgáltatással kapcsolatos panaszt kizárólag az Ügyféltől, meghatalmazottjától, vagy az Ügyfél nevében egyébként eljárni jogosult személytől fogadja el. A meghatalmazást közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba kell foglalni.

16.3. Az Ügyfél jogosult az Integrált Jogvédelmi Szolgálatról szóló 381/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet rendelkezései alapján az Integrált Jogvédelmi Szolgálat (székhely: 1134 Budapest, Tüzér utca 33-35.; levelezési cím: 1365 Budapest, Pf.: 646.; központi telefonszám: +36 1 8969 000; e-mail: ijsz@ijsz.emmi.gov.hu) területileg illetékes beteg-, ellátott- vagy gyermekjogi képviselőhöz fordulni.

16.4. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján, amennyiben a fogyasztó és a vállalkozás között, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, azaz fogyasztói jogvita alakul ki, lehetőség van az egyezség létrehozásának érdekében, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntéshozatal érdekében békéltető testülethez fordulni, postán: 1253 Budapest, Pf.:10., e-mail útján: bekelteto.testulet@bkik.hu , weboldalunkon keresztül: https://bekeltet.bkik.hu/urlap/kerelem-online-benyujtasa vagy https://uj.bekeltetes.hu/publikus/online-ugy-inditas  weboldalon keresztül,

16.5. Az Ügyfél ezen felül jogosult az online megrendelés/vásárlás során felmerülő panaszát problémával kapcsolatos panaszrendező eljárást kezdeményezni az Európai Bizottság Online vitarendezési felületén, amely a következő elérési linken található: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

16.6. A felmerülő jogvita rendezését az Ügyfél bírósági úton is jogosult kezdeményezni, az illetékes bíróságot az alábbi honlapon lehet megkeresni: https://birosag.hu/birosag-kereso

17. BETEGJOGOK
17.1. A Szolgáltató az Ügyfelet a honlapján elérhető Betegjogi tájékoztató útján tájékoztatja a betegjogokról és azok érvényesítésének lehetőségéről. A betegjogi képviselő elérhetőségéről a Szolgáltató a szolgáltatás helyszínén kihelyezett módon tájékoztatja az Ügyfelet.

18 VIS MAIOR
18.1. Vis maior, előre nem látott kényszerítő körülmény, elháríthatatlan akadály, ami meggátol valamely kötelezettség elvégzésében. Természeti, vagy emberi eredetű „ellenállhatatlan erőt” jelent, amely abszolút jellegű, vagyis, az emberek számára elérhető eszközökkel nem hárítható el. A Szolgáltató kizár minden felelősséget a Szerződés megkötésekor, vagy azt követően előre nem látható, rajta kívül álló és általa befolyásolhatatlan és elháríthatatlan események bekövetkezéséért, amelyek nem voltak előre láthatóak és amelyek következtében a szerződés teljesítése lehetetlenné válik.

18.2. A vis maior okozta állapot elhárulását követően, az Ügyfél igényelheti a szerződés teljesítését, vagy élhet a szerződést megszüntető az elállás jogával. Vis Maior esemény bekövetkezése esetén a Felek a kárukat maguk viselik. Vis Maior esetében a Felek kötelesek annak tényéről haladéktalanul értesíteni egymást.

19 REKLÁMOK
19.1. A Szolgáltató a honlapján esetlegesen megjelenő, harmadik felek reklámjainak, hirdetéseinek és megjelenéseinek tartalmáért nem vállal felelősséget

20. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
20.1. A jelen ÁSZF és a Felek között létrejött egyedi Szerződésbe foglalt rendelkezések esetén az egyedi Szerződés szabályai az irányadók.

20.2. A jelen ÁSZF, vagy az egyedi Szerződés rendelkezéseinek részbeni érvénytelensége, illetve érvénytelenülése nem érinti az ÁSZF, illetve az egyedi Szerződés egyéb részenek érvényességét. A jelen ÁSZF-ben, illetve az egyedi Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk., valamint a mindenkor hatályos jogszabályi előírások az irányadók.

Lezárva: 2024. május 2.

ED Egészségügyi Kft.